Lucrecia Arana

Lucrecia Arana

Lucrecia Arana

Mariano Benlliure Gil (València, 1862 - Madrid, 1947)

Lucrecia Arana (1867-1927) va ser una de les més destacades representants del gènere líric i durant anys primera figura del Teatre de la Zarzuela de Madrid, arribant a estrenar vint-i-dos de les sarsueles del mestre Manuel Fernández Caballero, el seu compositor predilecte, com és el cas d'El dúo de la Africana, La viejecita i Gigantes y cabezudos. En l'estiu de 1895 va conéixer Mariano Benlliure, dos anys després de la ruptura del matrimoni de l'artista amb Leopoldina Tuero O'Donnell, i de seguida van decidir unir les seues vides definitivament, relació de la qual naixeria el seu únic fill, José Luis Mariano Benlliure López de Arana (1898-1981).

Mariano Benlliure va esculpir diversos retrats de Lucrecia Arana, però este és potser la millor mostra de gratitud de l'escultor a la seua companyera i un símbol de l'estretíssima unió de ‘la trinitat', terme que emprava Mariano Benlliure per a referir-se a la unitat familiar que constituïa amb Lucrecia i el fill de tots dos. Per això, en esta composició cisellada en marbre apareixen els retrats dels tres membres de la família, donant el protagonisme absolut a Lucrecia, únic personatge tridimensional, que lluïx al coll com a única joia un fermall amb l'efígie de perfil de l'escultor i, pròxim al seu pit, en la base del bust, un delicat baix relleu amb el perfil del seu fill José Luis Mariano.

Datació:

ca. 1906

Tècnica:

Tallat. Marbre

Dimensions:

67 x 37 x 29 cm

Número d'inventari:

163

Procedència:

Donació de l'artista (1940)