Cicle de visites temàtiques 2019-2020

El Museu de Belles Arts de València ha programat una sèrie de visites temàtiques a la seua col·lecció permanent per a públic adult per tal de conéixer d'una manera diferent el propi Museu i les seus col·leccions.

Aquesta activitat es realitzarà exclusivament en valencià.

Les sessions es desenvoluparan entre desembre de 2019 i maig de 2020 d'acord amb el següent calendari:

Dimecres 4 desembre, 11:30 h.
El Pesador d'Ànimes i els Juís Finals: una visió del més enllà

Quan el cristianisme adopta de la cultura egípcia els Juís d'Osiris, la representació del Pesador d'Ànimes, sant Miquel, adquireix la categoria d'obra d'art. No trobareu en la pintura de cap època un arcàngel més templat i significatiu que aquest. El Museu de Belles Arts ens el mostra amb tota la seua bellesa conjugat amb Crist en majestat al moment de la resurrecció de la carn, moment decisiu plasmat a l'Apocalipsi.

Dimecres 22 gener, 11:30 h.
El Sant Grial i la mística de Joan de Joanes: una història fascinant

El misteri del Sant Grial i la seua recerca ha estat motiu de tot tipus de creacions: musicals, literàries, fílmiques i per suposat les pictòriques i iconogràfiques. Al Museu de Belles Arts tenim un dels principals conreadors, la figura potent, mística i preciosista de Joan de Joanes que ens desvetlarà algun dels seus secrets.

Dimecres 19 febrer, 11:30 h.
Un camí per la pintura del Renaixement valencià

Passejar pel Renaixement sempre és un goig, doncs endinsar-nos en una xicoteta mostra d'aquesta època pictòrica en les petjades deixades pels pintors valencians i foranis representats al Museu de Belles Arts, a bon segur que ens omplirà l'esperit de bellesa.

Dimecres 22 abril, 11:30 h.
Sant Vicent Ferrer: predicador d'hàbit i d'ofici al Museu de Belles Arts

L'any 2019 hem celebrat el 600 aniversari de la mort del pare Vicent, un sant carregat de miracles excessius, llegendes impossibles i una imatge tan fascinant com sovint deformada. L'Europa occidental mai ha conegut un predicador amb un èxit tan espectacular. Malgrat el seu nom i la seua multitudinària iconografia, segueix sent un desconegut per als seus compatriotes. Al Museu de Belles Arts ens rebrà el pare Vicent amb el seu dit amenaçador de benvinguda.

Dimecres 20 maig, 11:30 h.
El Barroc, una cruïlla de la política, la religiositat i la cultura

L'aparició del protestantisme i el cisma que es produeix al si de l'Església determinarà i condicionarà la producció artística en aquest període. La Contrareforma, armada amb els postulats del Concili de Trento, donarà pas a la creació d'unes obres que tenen la finalitat d'emocionar l'espectador i excitar la pietat. Els continguts de les obres restaran sotmesos al moviment, l'expressivitat, el dramatisme, el tenebrisme, la sang i impactar emocionalment l'espectador.

Inscripció prèvia cridant al tel. 96 387 03 00.

El grup (màx. 20 persones) es formarà al vestíbul principal del Museu 10 minuts abans de l'inici de l'activitat.