Renaixement europeu

PORTES DEL TRÍPTIC DEL JUÍ FINAL

Vrancke van der Stockt (Brussel·les, c. 1420 – c. 1495)

Van formar part estes quatre pintures d'un tríptic, la taula central del qual, dedicada al Juí Final i les Obres de Misericòrdia, es troba al Museu de la Ciutat de València. Este important conjunt pictòric va ser adquirit pels Jurats de la ciutat en 1494 a Joan de l'Anell per 64 lliures valencianes per a presidir la cambra del consell secret a l'antiga Casa de la Ciutat. Les portes batents, al separar-se de la taula central, van ser dividides cada una en dos, tal com es veuen ara. Tancat tracta l'Expulsió del Paradís i obert representa, d'una banda, els escollits i, per l'altra, els condemnats. Seguix de prop models de Van der Weyden del políptic de l'Hôtel Dieu a Beaune (França).

Técnica:

Oli sobre fusta

Medidas:

206 x 58 cm cada una

Número de inventario:

20/2006 – 23/2006

Procedencia:

Depòsit del Museu Nacional de Ceràmica i Arts Sumptuàries "González Martí", València