Cicle de visites temàtiques 2018-2019

El Museu de Belles Arts de València ha programat una sèrie de visites temàtiques a la seua col·lecció permanent per a públic adult per tal de conéixer d'una manera diferent el propi Museu i les seus col·leccions.

Esta activitat es realitzarà exclusivament en valencià.

Les sessions es desenvoluparan entre desembre de 2018 i abril de 2019 d'acord amb el següent calendari:

Dimarts 4 desembre, 11:30 h.
El Pesador d'Ànimes i els Juís Finals: una visió del més enllà

Quan el cristianisme adopta de la cultura egípcia els Juís d'Osiris, la representació del Pesador d'Ànimes, sant Miquel, adquireix la categoria d'obra d'art. No trobareu en la pintura de cap època un arcàngel més templat i significatiu que aquest. El Museu de Belles Arts ens el mostra amb tota la seua bellesa conjugat amb Crist en majestat al moment de la resurrecció de la carn, moment decisiu plasmat a l'Apocalipsi.

Dimarts 15 gener, 11:30 h.
El Sant Grial i la mística de Joan de Joanes: una història fascinant

El misteri del Sant Grial i la seua recerca ha estat motiu de tot tipus de creacions: musicals, literàries, fílmiques i per suposat les pictòriques i iconogràfiques. Al Museu de Belles Arts tenim un dels principals conreadors, la figura potent, mística i preciosista de Joan de Joanes que ens desvetlarà algun dels seus secrets.

Dimarts 19 febrer, 11:30 h.
Un camí per la pintura del Renaixement valencià

Passejar pel Renaixement sempre és un goig, doncs endinsar-nos en una xicoteta mostra d'aquesta època pictòrica en les petjades deixades pels pintors valencians i foranis representats al Museu de Belles Arts, a bon segur que ens omplirà l'esperit de bellesa.

Dimarts 9 abril, 11:30 h.
Sant Vicent Ferrer: predicador d'hàbit i d'ofici al Museu de Belles Arts

L'any 2019 celebrem el 600 aniversari de la mort del pare Vicent, un sant carregat de miracles excessius, llegendes impossibles i una imatge tan fascinant com sovint deformada. L'Europa occidental mai ha conegut un predicador amb un èxit tan espectacular. Malgrat el seu nom i la seua multitudinària iconografia, segueix sent un desconegut per als seus compatriotes. Al Museu de Belles Arts ens rebrà el pare Vicent amb el seu dit amenaçador de benvinguda.

Inscripció prèvia cridant al tel. 96 387 03 00.

El grup (màx. 20 persones) es formarà al vestíbul principal del Museu 10 minuts abans de l'inici de l'activitat.