'Retrato ecuestre de Francesc de Montcada' de Van Dyck

Traslado del Van Dyck (Museo de Bellas Artes de Valencia)

'Retrat eqüestre de Francesc de Montcada' de Van Dyck

El Museu de Belles Arts de València ha iniciat els treballs de restauració del Retrat eqüestre de Francesc de Montcada, obra del genial pintor flamenc del segle XVII Anton van Dyck (1599-1641).

Capítol 5. Van Dyck | Estudis previs i procés de neteja

Amb esta sèrie de vídeos podreu seguir tots els passos que els restauradors del mateix Museu donaran en el complex procés de restauració d'esta pintura, en cadascuna de les seues etapes. D'esta manera, afegim un valor de coneixement en mostrar tant el resultat final com els processos que han fet possible la recuperació d'esta peça pels tècnics de Restauració del Museu.

Capítol 1. Van Dyck | Descripció i trasllat de l'obra
De la mà dels professionals del Museu de Belles Arts de València, coneixerem com és esta obra i a qui representa, així com el procés de trasllat de la pintura al Taller de Restauració del Museu de Belles Arts de València per a iniciar la seua restauració.

Capítol 2. Van Dyck | Documentació, retirada del marc i primers estudis
Després del trasllat de l'obra al Taller de Restauració, els tècnics del Museu de Belles Arts de València ens detallen el procés de documentació de la pintura de Van Dyck que es va a intervindre. Amb la retirada del marc, s'inicien els primers estudis que marcaran els passos que s'ha de seguir en la restauració material del Retrat de Francesc de Montcada.

Capítol 3. Van Dyck | Radiografia del quadre
Què passa quan un quadre es retira de la seua sala d'exposició? Per a què es fan radiografies de les obres? Responem a estes preguntes en el capítol 3 de la sèrie sobre la restauració del Retrat de Francesc de Montcada, de Van Dyck. A més, continuem coneixent el treball dels professionals del Museu de Belles Arts de València que formen el seu equip humà.

De la mà dels restauradors del Museu de Belles Arts de València i de la Subdirecció de Conservació, Restauració i Investigació IVC+R de CulturArts Generalitat, continuem coneixent les proves prèvies a l'inici de la restauració efectiva del Retrat eqüestre de Francesc de Montcada d'Anton van Dyck que es conserva al Museu de Belles Arts.

Capítol 5. Van Dyck | Estudis previs i procés de neteja
En esta quinta entrega de la sèrie sobre la restauració del Retrat eqüestre de Francesc de Montcada d'Anton van Dyck, coneixeren la seqüència de proves dels distints sistemes de neteja els resultats de la qual ens han permés elaborar el procediment de neteja més adequat per a esta obra, i després de la seua aplicació efectiv sobre la tela, assistim també als primers resultats de l'eliminació de vernissos efectuada pels restauradors del Museu de Belles Arts de València i de la Subdirecció de Conservació, Restauració i Investigació IVC+R de CulturArts Generalitat.