MÉS MUSEU. Últimes adquisicions del Museu de Belles Arts de València (2010-2020)

Més Museu, no només és un títol atractiu per a captar públic al Museu de Belles Arts de València, tampoc té una intenció quantitativa, d'acumular obres en una pinacoteca que disposa d'una excel·lent col·lecció permanent i amb una rica varietat de seccions (Dibuixos, Estampes, Escultura, Arts sumptuàries), és més prompte un desig de reafirmar aquest museu com una de les grans fites culturals del país. La distància potser és llarga, però el camí es reprén caminant.

Per aquesta raó, les pintures que ara es presenten reuneixen totes les característiques necessàries per a enriquir els fons del Museu de Belles Arts de València, per a fer aquest museu més gran, si parlem qualitativament. L'arc cronològic comprén des del segle XV fins als anys 30 del segle XX, amb artistes com ara Llanos i Joanes, Ribalta i Miquel March, Camarón i Vicent López, Pinazo i Cecili Pla, Manel Benedito i Balbino Giner. Moltes d'aquestes s'han adquirit a galeries de subhastes, a col·leccionistes que desitgen que les seues obres romanguen en aquest museu, però algunes també han sigut donades a aquesta institució. Per tant, només queda donar les gràcies per la seua generositat i pel seu compromís amb la res publica. Passen i vegen.

EXPOSICIÓ
29 octubre 2020 - 17 gener 2021
Sala Ribalta d'exposicions temporals

Comissari: David Gimilio Sanz (conservador d'Art Valencià del Museu de Belles Arts de València)