Exposicions actuals

Ni clàssics ni moderns

Buscant la veritat al Museu de Belles Arts de València

Ni clàssics ni moderns

L'exposició NI CLÀSSICS NI MODERNS. BUSCANT LA VERITAT AL MUSEU DE BELLES ARTS DE VALÈNCIA ofereix un recorregut sobre la pintura valenciana i espanyola entre els anys cinquanta i huitanta del segle XIX. Es compon de trenta-huit peces seleccionades dels fons del Museu i una de la Diputació de València. Aquest període de la història de l'art no es mostra actualment en la col·lecció permanent. A partir de la recerca de la veritat, es convida a reflexionar sobre conceptes com ara tradició, memòria, identitat, emoció, grup social, poble o pàtria, que són angulars en l'àmbit cultural i artístic d'aquella època, allunyada cada vegada més dels models canònics de l'academicisme i, no obstant això, sense haver assumit completament encara les conseqüències plàstiques i ideològiques d'un temps nou. Està dividida en quatre seccions titulades Passat i emoció (pintura històrica, religiosa i decorativa), Individu i aparença (retrats), Escenari i lloc (paisatge) i Poble i paisatge (tipus i costums). S'exhibeixen obres d'Ignasi Pinazo, Francesc Domingo, Salvador Martínez Cubells, Antoni Gisbert, Raimundo de Madrazo, Francisco Pradilla, Martín Rico, Antoni Muñoz Degraín, Bernat Ferrándiz o Joaquim Agrassot, entre altres.

EXPOSICIÓ
27 febrer - 24 maig 2020 (PRORROGADA FINS A 13 SETEMBRE 2020)
Sala Joanes d'exposicions temporals

Comissari: Carlos Reyero Hermosilla (director del Museu de Belles Arts de València)